Telge Energi lanserar elordlistan

Spotpris, UG och tariff är några av de ord som förekommer i elsammanhang. Men vad betyder de egentligen? Nu lanserar Telge Energi Elordlistan för att hjälpa Sveriges alla elkunder att få koll på sin elvardag och därigenom kunna göra kloka val.

- Vi har märkt att många kunder har svårt att förstå vad alla begrepp och förkortningar som används i olika elsammanhang. Eftersom elen under det senaste året blivit allt dyrare har det blivit allt viktigare för konsumenterna att göra kloka elval. Men hur ska man kunna göra det när man riskerar att gå vilse i eldjungeln? För att hjälpa landets alla hushåll att fatta välgrundade beslut har Telge Energi tagit fram en elordlista, säger Niklas Holberg, tf vd på Telge Energi.

Det finns ingen anledning till att elbranschen använder ett onödigt krångligt språk när det finns bra alternativ. När man inte förstår vad som sägs finns det också en risk att många tycker det är krångligt eller tråkigt och struntar i att sätta sig in i sin elvardag, något som kan bli en dyr historia.

- Att välja ett elavtal som passar varje enskild kund är många gånger inte lätt. Det är hög tid att göra elbranschen okrånglig. Ett första steg är vår elordlista där vi hjälper kunderna att skaffa sig koll på sitt elliv.

Elordlistan finns på https://telgeenergi.se/elpriset/spara-el/vi-hjalper-dig-gora-kloka-val

pressjour@telge.se

Telge Energi är elbolaget från Södertälje som säljer el från förnybara källor. Vi bidrar till en långsiktigt hållbar energiförsörjning och satsar på vårt gemensamma samhälle. Varje dag driver vi på branschen eftersom vi vet att elen påverkar din vardag och spelar en stor roll för vår framtid. Oavsett var i landet man bor vill vi göra det enkelt att göra smarta elval. www.telgeenergi.se