Telge Energis privatkunder nöjdast i Sverige

– Det känns fantastiskt kul för oss här på Telge Energi att vi för femte året i rad hamnar högst upp. Och att vi fortsätter att öka när branschen som helhet står still, säger Johan Öhnell, vd på Telge Energi.
Enligt privatkunderna i SKI:s undersökning så står Telge Energi i en klass för sig.
Enligt SKI är det Telge Energi som bäst lever upp till kundernas förväntningar och utöver detta får bolaget även högsta betyg för sin enkla faktura. Även i SKI:s undersökning bland företagskunder förbättrar bolaget sin kundnöjdhet och ligger i topp bland de rikstäckande elbolagen. På Telge Energi ser man en stark efterfrågan när det gäller grön el som en förklaring. – Våra kunder efterfrågar grön el. Vi lyssnar på dem vilket är anledningen till att vi bara säljer el från vind och vatten. Det i kombination med att vi har en bra kundservice och enkla elräkningar är nog skälen till att vi vinner i år igen, säger Johan Öhnell, vd på Telge Energi, fortsätter Johan Öhnell.

OM SKI:s undersökning Mätningarna har genomförts via telefonintervjuer till ett statistiskt urval av personer (från rikets totala befolkning) representerade alla boende i Sverige i åldern 18-79 år. Totalt sett gjordes under 2009 cirka 12000 intervjuer i elbranschen.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA GÄRNA: Johan Öhnell, VD Telge Energi.
Tel: 0708-51 58 50 johan.ohnell@telgeenergi.se

Om Telge Energi Telge Energi är en oberoende elleverantör, utan egen kraftproduktion, som ingår i koncernen Telge. Telge Energi säljer enbart förnyelsebar el från vind och vatten för att få bort den nordiska kolkraften. 2008 blev Telge Energi utsett till Sveriges grönaste varumärke i energibranschen. Bolaget säljer även pellets som tillverkas av svenska skogsråvaror. Telge Energi har drygt 170 000 kunder och har 65 anställda. www.telgeenergi.se