Liv, rörelse och nyheter i Lunagallerian

Efter inriktningsbeslutet att Lunagallerian om ett par år ska rivas, var många hyresgäster och Södertäljebor oroliga över transportsträckan. Telge Fastigheter har sedan dess satsat på kampanjer för kortare lokalkontrakt med förmånlig hyra, samt arbetat hårt för att optimera för redan befintliga butiker och verksamheter – två initiativ som gett resultat över förväntan

- Vi vill att gallerian ska fyllas med liv och rörelse så länge den finns kvar och just nu ser det ljust ut, säger Dikran Masso, förvaltare Telge Fastigheter.

De stora förändringarna ligger i att Telge fastigheter flyttat redan befintliga butiker från tredje plan till det första för att göra det mer attraktivt. Bolaget har också lyckats skriva kontrakt med nya aktörer - en butik, ett café och en ny restaurang, med indisk kolgrill. Även de samlade på första plan.

Även på andra och tredje planet planeras butiker och verksamheter. Under april öppnar verksamheten ”UngaVuxna” upp dörrarna på plan två och den första maj får de sällskap av en stor möbelbutik. I Handelsbankens gamla lokal öppnar en vaccinationsmottagning för Covid-19-vaccin.

- Det känns bra att vi så snabbt kunde erbjuda Region Stockholm lokal i Luna för vaccinering. Den verksamheten drog igång nu under april, säger Dikran. Sedan tidigare har vi ordnat tre lokaler för provtagning av Covid-19 runt om i Södertälje.

I Lunagallerian finns fortfarande några lokaler som står tomma, som med förmånlig hyra skulle kunna hyras ut på korttidskontrakt till butiker och andra verksamheter.

- Det som återstår i gallerian är tre tomma lokaler på plan tre, meddelar Dikran. De ska vi nog kunna fylla upp inom kort.

Den som är intresserad av att hyra lokal i Lunagallerian kontaktar uthyrare på Telge Fastigheter.

pressjour@telge.se

Dikran Masso, Förvaltare Telge Fastigheter