• Telia Carrier/

TeliaSonera International Carriers Mediadistributionstjänst används vid presskonferens för LOVE Stockholm 2010

Report this content

I samband med det stundande bröllopet mellan Kronprinsessan Victoria och herr Daniel Westling den 19 juni används TeliaSonera International Carriers Mediadistributionstjänst (MDS) för att streama live online vid presskonferensen för LOVE Stockholm 2010 mediaaktiviteter.

Presskonferensen presenterar LOVE Stockholm 2010 presscenter för den internationella pressen och sänds live via 4G och streamas via TeliaSonera International Carriers mediadistributions-tjänst på: love2010.teliasonera.com
Eller se den i efterhand på:
www.teliasonera.com/sv/love2010

TeliaSonera förbereder för fullt kommunikationen i Stockholm inför den världsunika händelsen och festligheterna som kommer att följas av tusentals journalister och besökare. Det mobila nätet uppgraderas och förstärks i Stockholm så att alla besökare kan ringa, skicka sms, bilder och filmer. TeliaSonera bjuder också allmänheten på fri Internetsurf i centrala Stockholm 6-19 juni.

LOVE Stockholm 2010 är ett två veckor långt firande som äger rum i och omkring Stockholm. Startpunkten är nationaldagsfirandet den 6 juni, och finalen utgörs av själva bröllopet den 19 juni. Med anledning av det internationella intresset för det kungliga bröllopet förväntas ett stort antal av de 3000 ackrediterade journalister från hela världen logga in på webbinariet från TeliaSonera International Carrier.

- Vi är mycket stolta över att vår streamingplattform valts för att presentera LOVE Stockholm 2010 presscenter för medier från hela världen, säger Malin Sievers, försäljningschef för Norden och Baltikum på TeliaSonera International Carrier.

TeliaSoneras Mediadistributionstjänst erbjuder alla innehållsägare (och broadcasters) möjlighet att distribuera och publicera innehåll online, allt via TeliaSonera International Carriers globala fiberoptiska nät och videodistributionsnät. TeliaSonera International Carrier  äger och driver det största fiberoptiska nätet i Europa och betjänar över 85 % av alla europeiska Internetleverantörer.

_____________________________________________

TeliaSoneras presskontor för journalister kan

nås på + 46-771 77 58 30

TeliaSonera erbjuder nätåtkomst och telekommunikationstjänster i de nordiska och baltiska länderna, Spanien samt på tillväxtmarknader i Asien och Europa, bl.a. i Ryssland och Turkiet. TeliaSonera är också Europas ledande leverantör på grossistbasis av högkvalitativ gränsöverskridande telefoni, IP-tjänster och bandbreddskapacitet, med ett helägt International Carrier-nätverk. TeliaSoneras tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett smidigt, effektivt och miljövänligt sätt. TeliaSonera skapar värde genom att fokusera på att ge en kundupplevelse i världsklass, där vi säkerställer kvaliteten i näten och tillhandahåller den bästa kostnadsstrukturen. År 2009 uppgick TeliaSoneras nettoomsättning till 109 miljarder kronor, och i slutet av december 2009 var det totala antalet abonnemang 148 miljoner i 20 olika länder. TeliaSonera-aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm och NASDAQ OMX Helsingfors. Läs mer på www.teliasonera.com