32 nya iPhone-butiker i Sverige

TeliaSonera utvidgar distributionen av iPhone 3G i Sverige. Från och med den 10 oktober kan kunder köpa iPhone 3G hos samtliga Apple Premium Resellers över hela landet.

- iPhone 3G har blivit väl mottagen i Sverige och efterfrågan är fortsatt stor. Vårt mål är att alla som vill köpa en iPhone 3G ska få möjlighet till det och därför utökar vi nu antalet försäljningsställen där man kan köpa sin iPhone 3G, säger Håkan Dahlström, chef för Mobilitetstjänster på TeliaSonera i Sverige.

Fakta

• iPhone 3G säljs tillsammans med Telias ordinarie mobilabonnemang samt med de skräddarsydda iPhone-abonnemangen iMini, iMidi och iMaxi hos samtliga trettiotvå Apple Premium Resellers i Sverige från och med den 10 oktober. Från med den 11 oktober hos samtliga trettiotre Apple Premium Resellers då det tillkommer ytterligare en Apple-butik. Apple Premium Resellers är noggrant utvalda Apple-butiker som är certifierade i Apples produkter.

• Information om din närmaste Apple-butik finns på www.apple.com/se/buy/apr/

-----------------------------------------------------------------------
Ytterligare information till journalister lämnas av:
TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30