Återköp av aktier i Telia Company under vecka 39 2022

Telia Company AB (publ) (LEI code 213800FSR9RNDUOTXO25) har återköpt egna aktier (ISIN: SE0000667925) enligt specifikationen i tabellen nedan. Återköpen har skett inom ramen för det återköpsprogram om 5.4 GSEK som Telia Company tillkännagav den 1 juni 2022. Återköpsprogrammet genomförs i enlighet med marknadsmissbruksförordningen (EU) 596/2014 ("MAR") och EU-kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052 ("Safe harbour-förordningen").

Per nedan angivna datum har aktier i Telia Company återköpts enligt följande:

Aggregerad daglig volym (antal aktier)

Viktat genomsnittspris per dag (SEK)

Totalt transaktionsvärde per dag (SEK)

26 september 2022

3 100 013

104 030 546

27 september 2022

3 375 790

28 september 2022

3 265 738

108 753 974

Totalt antal aktier köpta under perioden:

6 465 751

Totalt antal aktier som köpts under återköpsprogrammet sedan den 15 juni 2022:

99 375 074

Totalt antal aktier i bolagets ägo per 30 september 2022:

99 383 256

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Goldman Sachs Bank Europe SE för Telia Companys räkning. Det totala antalet aktier i Telia Company uppgår till 4 089 631 702 aktier.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande. För information om samtliga transaktioner i återköpsprogrammet, se följande länk till Nasdaq Stockholms webbplats:

Denna information är sådan information som Telia Company AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 oktober 2022 kl. 07:30 CET.

För mer information, kontakta Agnes Palinski, Pressansvarig: 0771 77 58 30, besök vårt Newsroom och följ oss på Twitter @Teliacompany.

Telia Company
+46 771 77 58 30

Vi är Telia Company. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Läs mer på www.teliacompany.com.