Cecilia Lundin ny personaldirektör på TeliaSonera

TeliaSonera har utsett Cecilia Lundin till ny personaldirektör och medlem i koncernledningen. Hon kommer närmast från motsvarande tjänst på Investment AB Kinnevik. Hon tillträder sin tjänst på TeliaSonera den 1 september, 2014.

– Ledarskap och kultur är viktiga delar för att bygga den nya TeliaSonera. Inom de områdena har Human Resources nyckelroll att spela. Därför är jag mycket glad över att kunna välkomna Cecilia Lundin till Teliasonera. Cecilia har stor erfarenhet av dessa frågor från olika branscher och är rätt person att leda Human Resources-funktionen, säger Johan Dennelind, TeliaSoneras vd och koncernchef.

Cecilia Lundin är 43 år och har en bred bakgrund från såväl olika affärsroller som från personalområdet. Hon har tidigare haft positionen personalchef på läkemedelsföretaget Novartis i Norden, teleoperatören Tele2 och förpackningspappersföretag Billerud. Hon har en magisterexamen i ekonomi från Linköpings Universitet.

För mer information, kontakta gärna TeliaSoneras presstjänst: 0771 77 58 30, press@teliasonera.com besök TeliaSonera Newsroom och följ oss på Twitter @TLSN_Media.

TeliaSonera tillhandahåller nätanslutning och telekommunikationstjänster i Norden och Baltikum, på tillväxtmarknaderna i Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. TeliaSonera hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Målet är att bli nummer ett eller två på alla våra marknader genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen, hög kvalitet i näten och en kostnadseffektiv struktur. TeliaSonera är även den ledande europeiska grossistleverantören med ett helägt internationellt carrier-nät. 2013 uppgick omsättningen till 101,7 miljarder SEK, EBITDA till 35,6 miljarder SEK och vinst per aktie till 3,46 SEK. TeliaSonera är noterat på NASDAQ OMX Stockholm och NASDAQ OMX Helsinki. Läs mer på www.teliasonera.com