Christian Luiga utsedd till tillförordnad koncernchef och vd i Telia Company

Styrelsen i Telia Company har utsett Christian Luiga till tillförordnad koncernchef och vd i Telia Company med början den 12 september. Christian Luiga är för närvarande Executive Vice President and Chief Financial Officer i Telia Company.

Christian Luiga började i Telia Company 2009 och var chef för Corporate Control fram till april 2014, då han utsågs till bolagets CFO. Douglas Lubbe har utsetts till tillförordnad CFO i Telia Company. Han kommer närmast från uppdraget som CFO i Telia Sverige.

Cecilia Lundin, Senior Vice President och Head of People and Brand, samt Jonas Bengtsson, Senior Vice President och Group General Counsel och Head of Corporate Affairs, behåller sina nuvarande roller men som Executive Vice Presidents.
Övriga medlemmar av koncernledningen fortsätter i sina nuvarande roller.

Johan Dennelind, som den 4 augusti sa upp sin anställning som koncernchef och vd i Telia Company, lämnar nu sin befattning men står till bolagets förfogande tills han lämnar bolaget under 2020. Han kommer under denna period att fungera som rådgivare i slutförandet av förvärvet av Bonnier Broadcasting och i andra viktiga bolagsangelägenheter.

Telia Companys styrelse har tidigare meddelat att en process för att rekrytera en ny permanent vd till Telia Company pågår. Så fort denna process är slutförd kommer styrelsen att gå ut med mer information.

För mer information, kontakta gärna vår presstjänst: 0771 77 58 30, besök
Newsroom och följ oss på Twitter @Teliacompany.

Framtidsinriktade uttalanden

Uttalanden i pressreleasen avseende framtida förhållanden och händelser, inklusive framtida utveckling och uttalanden om trender, är framtidsinriktade uttalanden. Till sin natur är sådana framtidsinriktade uttalanden osäkra och innefattar risk eftersom de hänför sig till eller är beroende av framtida förhållanden som ännu inte inträffat. Det kan inte garanteras att framtida resultat inte kommer att avvika väsentligt från de angivna eller förutskickade beroende på ett flertal faktorer, varav många är utanför företagets kontroll.

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.

Taggar: