• Telia Company/

Det finansiella resultatet för det fjärde kvartalet samt helåret 2023 belastas av ej kassaflödespåverkande nedskrivningar

Efter att ha genomfört översynen av det bokförda värdet för Telia Companys tillgångar, föreligger ett behov att genomföra ej kassaflödespåverkande nedskrivningar om 4,1 GSEK, varav goodwill om 2,8 GSEK hänförligt till Finland och goodwill om 0,9 GSEK hänförligt till Tv och Media. Nedskrivningarna är en följd av förändrade investeringsplaner, marknadsförutsättningar och regleringar.

Till dess att revisionen avseende det finansiella resultatet för det fjärde kvartalet samt för helåret 2023 är genomförd, är alla finansiella referenser i denna pressrelease preliminära.

För mer information, kontakta Telias Companys pressavdelning på 0771-77 58 30, besök vårt nyhetsrum och följ oss på LinkedIn och X. Besök vår mediabank för att ladda ner vår logotyp, högupplösta bilder av Telias ledning, kontor och lösningar, samt videomaterial för redaktionellt bruk.

Vi är Telia Company. Våra cirka 19 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Läs mer på www.teliacompany.com.