Fotbollsfest för Telias kunder – kvällens EM-kval direkt i mobilen

I kväll gäller det. Sverige kan säkra en plats i EM genom att slå Lettland på hemmaplan. Den som inte kan ta sig till Solna fotbollsstadion eller inte hinner hem till tv-soffan behöver inte misströsta. Med en teliamobil är fotbollskvällen räddad.
Telia sänder kvällens match direkt till alla sina mobilkunder. Allt som behövs är en mobiltelefon med 3G eller edge. För att titta på matchen går man in i Telias mobilportal Surfport under rubriken ”fotboll”. Sedan är det bara att njuta. På bussen, i sommarstugan eller på väg till träningen. I stort sett överallt. Kostnaden är aldrig mer än 9 kronor.

Visningen av kvällens match är resultatet av att Telia har tecknat ett fyraårigt avtal om exklusiva rättigheter att sända svensk fotboll i mobilen. Avtalet omfattar både direktsändningar och sammandrag i efterhand.

– Fotbollen är utan jämförelse vår största sport och att vi når 4,6 miljoner mobilanvändare tror vi ytterligare kommer att öka intresset både för fotboll och för alla de möjligheter som mobiltelefonen ger i dag och i framtiden, säger Gunilla Åberg marknadschef Mobilitetstjänster Sverige, TeliaSonera.