iPhone åter etta i Telias butiker

Försäljningssiffrorna för Telias butiker för oktober visar att iPhone återtagit förstapositionen. Men mobilt bredband säljer fortsatt bra och skuggar som tvåa. Telia är också den operatör som svenskarna anser har bäst mobilt bredband, enligt Svenskt kvalitetsindex för 2009.

– Det är stort förtroende som våra kunder visar oss genom att ranka oss bäst bland dem som erbjuder mobilt bredband. Vi jobbar stenhårt på att leverera både bra tjänster och bra service, säger Patrik Granström, försäljningschef för Mobilitetstjänster på TeliaSonera i Sverige. Placering Placering sep Modell Anmärkning* 1 2 Apple iPhone 3GS K, 3G, Mp3, @ 2 1 USB-modem 3G, PC 3 5 Sony Ericsson W595i K, 3G, Mp3, @, TMP, TN 4 Ny! Nokia 3120 SP, K, 3G, Mp3, @, TN 5 6 Sony Ericsson W995 SP, K, 3G, Mp3, @, TMP, TN 6 8 Huawei U1250 SP, 3G, K, Mp3, @ 7 9 Nokia 1208 8 7 Sony Ericsson T700 SP, K, 3G, Mp3, @, TMP, TN 9 4 Sony Ericsson G502 SP, K, 3G, Mp3, @, TN, TMP 10 10 Sony Ericsson W508 K, 3G, Mp3, @, TMP, TN * SP – säljs med förkonfigurerat Telia SurfPort, K – inbyggd kamera, 3G – klarar både gsm- och 3G-nät, Mp3 – inbyggd mp3-spelare, @ – inbyggd e-postläsare, TN – klarar Telia Navigator, TMP – stödjer tjänsten Telia Music Player, PC – usb-modem/pc för mobilt bredband Försäljningsstatistiken baseras på försäljningen i 82 Telia-butiker. Telia har Sveriges största butikskedja inom telekommunikation och tillhör dem som säljer flest mobiltelefoner i Sverige.

Taggar: