Konstant kö till surfplattan hos familjen!

Nej, mamma, du måste vänta tills jag är klar! Så låter det ofta hemma hos familjer idag när alla köar för att få använda surfplattan. Barnen har första tjing på surfplattan och föräldrarna får snällt vänta på sin tur.

Det är en konstant kö till surfplattan hos barnfamiljerna. Hos 43 procent av familjerna är det barnen som har första tjing på att använda surfplattan och föräldrarna får snällt vänta på sin tur.

“När jag växte upp var det kö till den fasta telefonen och nu köar vi för att få använda surfplattan”, säger Kennet Rådne, chef för innovation och portföljstrategi på Mobility Services, TeliaSonera. ”Surfplattans popularitet är gränslös och sträcker sig utanför husets väggar till att användas i bilen, sommarstugan, husvagnen, du kan använda den var du vill!”

Under de senaste åren har användningen av mobiltelefoner och surfplattor ökat och antalet mobila enheter inom varje familj ökar konstant.

“En familj har idag 3,3 mobiltelefonabonnemang i genomsnitt, säger Kennet Rådne. ”Vi räknar med att en genomsnittlig smartphoneanvändare inom fem år kommer att använda tio gånger mer data än idag för att surfa, uppdatera sin status på sociala nätverk och kolla på TV”, fortsätter Kennet Rådne. ”Alla ser det idag som en självklarhet att vara uppkopplade varsomhelst och närsomhelst!”

För mer information, kontakta gärna TeliaSoneras presstjänst: 0771 77 58 30, press@teliasonera.com besök TeliaSonera Newsroom och följ oss på Twitter @TLSN_Media.

TeliaSonera tillhandahåller nätanslutning och telekommunikationstjänster i Norden och Baltikum, på tillväxtmarknaderna i Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. TeliaSonera hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Målet är att bli nummer ett eller två på alla våra marknader genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen, hög kvalitet i näten och en kostnadseffektiv struktur. TeliaSonera är även den ledande europeiska grossistleverantören med ett helägt internationellt carrier-nät. 2012 uppgick omsättningen till 105 miljarder SEK, EBITDA till 36,1 miljarder SEK och vinst per aktie till 4,59 SEK. TeliaSonera är noterat på NASDAQ OMX Stockholm och NASDAQ OMX Helsingfors. Läs mer på www.teliasonera.com

Taggar: