• Telia Company/

Lågkonjunktur och hemmaliv skapar sug efter ny teknik - Telias nya erbjudande svarar mot dagens kommunikationsbehov

Som en effekt av lågkonjunkturen spenderar svensken mindre tid utanför bostaden och umgås mer i hemmet. Ny teknik har samtidigt gjort det enklare och roligare att umgås hemma. Det senaste året har försäljningen av kombinationserbjudande med tv, bredband och telefoni ökat stort och nu adderar Telia dessutom mobiltelefoni och skapar ett nytt paketabonnemang till en fast månadskostnad – 359 :- /mån.

– De tjänster som kommer via bredbandet utgör ett slags digital inredning som är lika viktig som soffgruppen eller matsalsbordet för att skapa ett trivsamt hem för umgänge. Precis som man väljer att köpa möbler som passar ihop, väljer allt fler kunder kombinationserbjudande så att all teknik hänger ihop och fungerar tillsammans, säger Stefan Trampus. Ensam hemma ett minne blott Enligt en nyligen genomförd undersökning, umgås var fjärde svensk (26 procent) idag oftare än tidigare med vänner och familj utan att lämna hemmet. Närmare hälften (46 procent) av svenskarna håller även mer regelbunden kontakt med vänner och familj idag än tidigare tack vare modern teknik. Att vara ensam hemma får också en ny innebörd när 38 procent av svenskarna anser att modern teknik gör att man just ”känner sig mindre ensam” när man är ensam hemma. – I tider av kris skapas nya beteendemönster. Det beteende vi sett tagit fart det senaste året kommer med största sannolikhet att hålla i sig även när konjunkturen vänder. Vi vet att intresset för paketabonnemang som löser hela hemmets kommunikation är stort. Nu är rätt tid att utöka erbjudandet, säger Stefan Trampus Om Telias Paketabonnemang Telias paketerbjudande med tv, telefoni och bredband för 299 :- kronor inkl moms per månad introducerades den 23 augusti 2008 och på bara ett år har antalet kunder nästan fördubblats. Den 26 augusti 2009 börjar Telia sälja ett nytt paket för 359:- kronor inkl moms per månad där också mobiltelefoni ingår. För ytterligare information se telia.se/digitalinredning (finns från 26 augusti)

Taggar: