Lindbergs Buss får rikspris i Telia-tävling

Lindbergs Buss i Örebro tog hem rikspriset i Telias tävling om bästa kommunikationslösning, i konkurrens med åtta andra företag. Telia Communication Prize delas ut till det företag som på ett effektivt sätt har låtit kommunikationen bli en integrerad del i verksamheten, och på så sätt bidragit till lönsammare affärer.

- Jag känner mig oerhört glad och stolt över att få motta Telias pris för bästa kommunikationslösning. Först vann vi lokalt i Örebro, och nu på riksplanet. Det här inspirerar oss att utveckla vår kommunikationslösning än mer, säger Patrick Lindberg, vd på Lindbergs Buss i Örebro. Lindbergs Buss har sedan i somras låtit sina bussförare använda mobila handterminaler med trådlös uppkoppling till länets centrala beställningssystem, för att på så sätt snabbt och enkelt få information om dagens körningar och för att kunna sköta det administrativa arbetet direkt i handterminalen. Det har avsevärt underlättat och förbättrar det dagliga arbetet för företagets cirka 30 bussförare. - Ett kommunikationspris av det här slaget sätter ljus på hur tjänsterna används, inte hur de ser ut inuti. Det har varit intressant att ta del av företagens kommunikationslösningar. De är alla goda exempel på hur IT och kommunikation kan spela en viktig roll i utvecklingen av företagens affärer, säger Erik Heilborn, chef för segment Företag, TeliaSonera Sverige. Priset delas ut fredagen den 10 december hos Lindbergs Buss i Örebro. Förutom Lindbergs Buss har följande företag utsetts till lokala vinnare på respektive ort: SYSteam Epani, FF fastighetsservice, Werma VVS, Bergsäker AB, AB Meag, Flens Byggmaskiner, DataVis och Norléns Transport. - - - - Fakta om Telia Communication Prize: Kommunikationspris som delas ut av TeliaSonera Sverige. Tävlingen genomförs för andra året. Priset belönar kommunikationslösningar som på ett konkret sätt utvecklar ett företags affärsverksamhet. Företag på följande orter kan delta i årets tävling: Halmstad, Norrköping, Linköping, Örebro, Karlstad, Eskilstuna, Västerås och Uppsala. En riksvinnare utses i månadsskiftet november/december. Priset delas ut i samband med ett kundseminarium ”En dag om tillväxt”, som Telia genomför i samarbete med FLT Media och Stormarknadspress (SMP). Telia Communication Prize 2003 vanns av Travellink, Wistrand Advokatbyrå och Liljewall Arkitekter.