Maria Romberg Ewerth utsedd till Chief People Officer på Telia Company

Maria Romberg Ewerth, idag EVP och Chief Human Resource Officer på ASSA ABLOY, kommer att ingå i Telia Companys koncernledning som Senior Vice President, Chief People Officer.

– Jag är mycket glad över att få välkomna Maria till Telia Company och koncernledningen. Maria har stor erfarenhet av att leda förändringar och att utveckla en högpresterande kultur i ett multinationellt sammanhang, avgörande faktorer för vår transformationsresa mot ett bättre Telia, säger Allison Kirkby, VD och koncernchef, Telia Company.– Telia Company är på en mycket spännande förändringsresa med stor vikt på syfte, värderingar, människor och kultur, något jag verkligen brinner för. Jag ser fram emot att få stötta den genom en ambitiös HR-agenda som utgår från talang och empowerment, säger Maria Romberg Ewerth.

Maria Romberg Ewerth tillträder tjänsten under Q1 2022 och efterträder Cecilia Lundin som lämnar Telia Company, vilket meddelats tidigare.

För mer information, kontakta gärna vår presstjänst: 0771 77 58 30, besök Newsroom och följ oss på Twitter @Teliacompany.

Forward-Looking Statements
Statements made in the press release relating to future status or circumstances, including future performance and other trend projections are forward-looking statements. By their nature, forward-looking statements involve risk and uncertainty because they relate to events and depend on circumstances that will occur in the future. There can be no assurance that actual results will not differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements due to many factors, many of which are outside the control of Telia Company.

Vi är Telia Company. Våra 20 700 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Läs mer på

www.teliacompany.com.

Taggar: