Miljonrekord för hjärtliga sms-hälsningar

Nu slås sms-rekord på löpande band. Igår, på alla hjärtans dag, skickades närmare 7,2 miljoner sms till nära och kära via Telias mobilnät. Det här är en ökning med mer än 100 procent jämfört med förra året.

2007 års första sms-rekord satte svenskarna under nyårshelgen då drygt 17 miljoner sms skickades. Bara på nyårsafton skickades 10 miljoner sms i Telias mobilnät.

Nu har alltså svenskarna satt ett nytt sms-rekord med 7,2 miljoner sms på alla hjärtans dag. Det är färre än nyårsafton som är det riktigt stora sms-dygnet, men det är ett nytt rekord jämfört med föregående år, då 3,4 miljoner sms skickades i Telias mobilnät.

– Det här rekordet är ännu ett tecken på hur populärt det är att sms:a till våra nära och kära. Det är roligt att våra kunder använder sms mer och mer i vardagen, säger Håkan Dahlström, chef för Mobilitetstjänster Sverige, TeliaSonera.

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com