Minskat antal aktier och röster i Telia Company AB (publ)

Antalet aktier och röster i Telia Company AB (publ) har under april minskat med 157 522 416, och per idag den 28 april 2023 uppgår det totala antalet aktier och röster i bolaget till 3 932 109 286.

Minskningen beror på att Telia Company har dragit in 157 522 416 egna aktier som tidigare återköpts av bolaget, i enlighet med beslut av årsstämman den 5 april 2023. Efter indragningen innehar Telia Company inga aktier i eget förvar.

Aktiekapitalet om 13 856 271 299,20 kronor är oförändrat, eftersom det samtidigt med beslutet att minska aktiekapitalet genom indragning av återköpta aktier beslutades att öka aktiekapitalet genom en fondemission utan utgivande av nya aktier genom en överföring om 533 709 020,97 kronor från fritt eget kapital. Härigenom har aktiekapitalet återställts till samma belopp som före minskningen.

Denna information är sådan information som Telia Company AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 april 2023 kl. 08.00 CEST.

För mer information, kontakta Iréne Krohn, Presschef, 0771 77 58 30, besök vårt Newsroom eller följ oss på Twitter@Teliacompany.

Vi är Telia Company. Våra cirka 19 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Läs mer på www.teliacompany.com.