Mobilt bredband ohotad etta i Telias butiker

Mobilt bredband och usb-modem håller sig kvar i försäljningstoppen i Telias butiker under april och har därmed legat etta elva månader i rad. I övrigt domineras listan av Sony Ericsson som har sex mobilterminaler med på listan.

– Mobilt bredband är en riktig säljsuccé i Telias butiker, och usb-modem sätter nu ett nytt rekord genom att vara den mobilterminal som har legat etta längst på försäljningslistan, säger Håkan Dahlström, chef för Mobilitetstjänster på TeliaSonera i Sverige. Intresset är fortfarande stort från våra kunder och vi ser inte någon avmattning.

Placering Placering Mars Modell Anmärkning
1 1 USB-modem 3G, PC
2 7 Sony Ericsson W660i SP, K, 3G, Mp3, @, TN, WLM
3 4 Nokia 3110 classic SP, K, Mp3, @, TN, WLM
4 6 Nokia 1208
5 2 Sony Ericsson W890i SP, K, Mp3, @, TN, WLM
6 5 Sony Ericsson K810i SP, K, 3G, Mp3, @, TN, WLM
7 9 Sony Ericsson P1i SP, K, 3G, Mp3, @, TN
8 7 Sony Ericsson W200i SP, K, Mp3, @, WLM
9 Ny Samsung M110 SP, K, Mp3
10 Ny Sony Ericsson K530i SP, K, Mp3, @, TN, WLM

Förklaring till anmärkningsnotering: SP – säljs med förkonfigurerat Telia SurfPort, K – har inbyggd kamera, 3G – klarar både gsm- och 3G-nät, Mp3 – har inbyggd mp3-spelare, @ – har inbyggd
e-postläsare, TN – klarar Telia Navigator, WLM – stödjer tjänsten Windows Live Messenger, PC – instickskort/USB-modem för dator.

Försäljningsstatistiken baseras på försäljningen i 80 Telia-butiker. Telia har Sveriges största butikskedja inom telekommunikation och tillhör dem som säljer flest mobiltelefoner i Sverige.

-----------------------------------------------------------------------
Ytterligare information till journalister lämnas av:
TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30