Schibsted och Telia utökar Sveriges största iPhone-avtal

Genom ett tidigare avtal har Aftonbladets cirka 700 anställda tillgång till Telias helhetslösning för mobil kommunikation, inklusive iPhone. Schibsted Sverige AB utökar nu avtalet till att omfatta alla anställda på Svenska Dagbladet, e24.se och Hitta.se.

- Vi har bra erfarenheter av Telias iPhone-koncept, som tillgodoser vårt behov av att arbeta mobilt med bra täckning och mobilterminal, säger Oscar Edholm, CIO, Schibsted. Schibsted och Aftonbladet har lanserat en rad populära applikationer för iPhone, som Hitta, Tagga, AftonbladetTV, TV.nu och Prisjakt. Man har också utvecklat applikationer som arbetsverktyg i den egna verksamheten. – Det är viktigt för oss att ligga i teknikens framkant, att förstå och delta i de nya kanalerna. Tillsammans med Telia tar vi ytterligare ett steg som mediakoncern och befäster vår position som marknadsledare, säger Oscar Edholm. Affären innebär att Telia levererar 440 iPhone och mobil kommunikation som tjänst, vilket betyder att Schibsted slipper investera i egen utrustning och infrastruktur. Istället betalar man endast en fast månadsavgift per användare. Avtalet inkluderar även mobil växelfunktion, mobilt bredband och en utbyggnad av mobiltäckning och kapacitet i kontorslokalerna. - iPhone har varit en riktig försäljningssuccé bland både privat- och företagskunder. Med det nya operativsystemet tillkom ett antal nya funktioner som gör den ännu enklare att använda i arbetet, säger Sverker Hannervall, chef för Företagstjänster, TeliaSonera. - Vårt företagserbjudande, som kombinerar mobil företagsväxel med överlägsen mobiltäckning, gör att Schibsteds anställda kan utnyttja terminalens fördelar fullt ut, säger Sverker Hannervall

Taggar: