Svenskarna ger Telia högst betyg

När svenska folket får sätta betyg blir Telia bäst i klassen. Det visar årets stora undersökning från SKI, Svenskt kvalitetsindex. Svenskarna anser att Telia är bäst på mobiltelefoni, fast telefoni, mobilt bredband och fast bredband.

– Speciellt glädjande är det att kunderna i år igen rankar Telia främst vad gäller mobilt bredband. Det är det bästa betyget på att vår ständiga utveckling av service och nätkvalitet är framgångsrik, säger Erik Hallberg, chef för Mobilitetstjänster på TeliaSonera i Sverige. Vi når idag flest svenskar med vårt 3G-nät och vi är också i full gång med utbyggnaden av 4G. SKI utför den största årliga mätningen i Sverige om kundnöjdhet. I dag presenteras resultatet för telekombranschen. – Det är tillfredsställande att se att kunderna uppmärksammat de satsningar vi gör på service och kvalitet, säger Stefan Trampus, chef för Telias Bredbandstjänster i Sverige. Våra digital-TV-kunder fortsätter att ge oss högt betyg och alltfler uppskattar våra satsningar på hemmets kommunikation där vi kan leverera helhetslösningar med bredband, telefoni och tv. På tjänst efter tjänst ger kunderna toppbetyg till Telia och Halebop: • Mobilt bredband till privatkunder. Bäst i klassen • Mobiltelefoni för privatkunder. Bäst i klassen • Bredband till privatkunder. Bäst i klassen • Fasttelefoni till privatkunder. Bäst i klassen • Digital-tv. Näst bäst i klassen Även företagen ger Telia bra betyg. • Mobilt bredband till företagskunder. Bäst i klassen • Mobiltelefoni för företagskunder. Bäst i klassen • Fast telefoni för företagskunder. Näst bäst i klassen • Bredband för företagskunder. Näst bäst i klassen – Vi ska leverera överlägsna kundupplevelser och skapa tillväxt för våra företagskunder. Att vi får högst betyg för mobiltjänster visar att vi är på rätt väg. Genom att ständigt utveckla våra erbjudanden inom unified communications satsar vi på att ta ledarpositionen även inom fast telefoni och bredband, säger Sverker Hannervall, chef för TeliaSoneras företagsförsäljning.

Taggar: