Telia bjuder in till SM i telefonklotter

Telias kampanj för hemtelefoni, där svenska kändisar som Kajsa Bergqvist och Christer Lindarw visat upp sitt privata telefonklotter, har blivit rejält uppmärksammad. Telia bjuder därför in svenska folket till en landsomfattande klottertävling som kommer att pågå till och med 15 augusti. En namnkunnig jury utser vem som får ta emot förstapriset på 25000 kronor. Det vinnande klotterbidraget kommer också att medverka i en stor slututställning på Centralstationen i Stockholm.

Vinnaren utses av en jury som består av Ernst Kirchsteiger – programledare TV4, Liselotte Watkins - illustratör, Ernst Billgren – konstnär, Annika Bagge – reklamchef Broadband/Telia och Bea Szenfeld - designer.

– Jag är övertygad om att svenska folket har MASSOR av inneboende kreativitet som kan uttryckas när man till exempel pratar i telefon. Stor konst kan komma till i väldigt enkla sammanhang, säger Ernst Kirchsteiger, programledare TV4 och kreatör. Ett tips till de som vill delta: klottra inte med ”skyddsnät” eller censur, utan öppna upp och leverera! fortsätter Ernst.

Förstapriset består av 25 000 kronor. Det vinnande klotterbidraget kommer även att medverka på den stora slututställningen som genomförs på Centralstationen i Stockholm i början av oktober. Juryn utser även ytterligare ett antal tävlande som får möjlighet att visa sina bidrag på den stora slututställningen.

– Jag uppmanar svenska folket att inte klottra i blyerts utan i bläck. Det blir ännu finare då, säger Liselotte Watkins, illustratör.

Mer information om tävlingen finns att hitta på www.telia.se/telefonklotter

Vinnaren får besked via telefon eller e-mail under vecka 35-36.

Bilder på kändisarnas telefonklotter och juryn: press.bindefeldab.se
Användarnamn: telia (små bokstäver) Lösen: press (små bokstäver)
Telefonklottret finns även att ladda ned på http://www.teliasonera.se/press/bildarkiv

Ytterligare information till journalister lämnas av:
TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com