Telia Companys valberedning sammankallad

I enlighet med Telia Companys process för valberedning har Magnus Johansson, representant för svenska staten, sammankallat en valberedning som höll sitt första möte under föregående vecka. Valberedningen består av ledamöter utsedda av de fyra röstmässigt största aktieägarna i Telia som har önskat utse en ledamot.

Valberedningen består av Magnus Johansson, utsedd av svenska staten; Katarina Hammar, utsedd av Nordea Funds; Sussi Kvart, utsedd av Handelsbanken Fonder; samt Emilie Westholm, utsedd av Folksam.

Valberedningens fyra ledamöter har utsetts av aktieägare som representerar cirka 45 procent av det totala antalet röster i Telia. Vid deras första möte utsåg valberedningens ledamöter Magnus Johansson till ordförande. Vid mötet noterades det även att styrelseledamoten, tillika vice styrelseordföranden, i Telias styrelse, Ingrid Bonde, meddelat valberedningen att hon inte kommer att stå till förfogande för omval till styrelsen vid nästa års bolagsstämma som är tänkt att hållas den 9 april 2025.

Information om valberedningens arbete återfinns på Telias webbplats.

Aktieägare som önskar föreslå kandidater till Telias styrelse kan inkomma med skriftligt förslag till forslagtillstyrelseledamot@teliacompany.com.

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

För mer information, kontakta Telias Companys pressavdelning på 0771-77 58 30, besök vårt nyhetsrum och följ oss på LinkedIn och X. Besök vår mediabank för att ladda ner vår logotyp, högupplösta bilder av Telias ledning, kontor och lösningar.

OM TELIA

Telia Company (STO: TELIA) är en ledande nordisk och baltisk telekomoperatör och ett nordiskt mediehus. Vi förser konsumenter, företag och offentliga verksamheter med kritisk digital infrastruktur, informations- och kommunikationstjänster, samt underhållning. Våra duktiga kollegor möter varje dag miljontals kunder i en av världens mest uppkopplade regioner. Vi är navet i det digitala ekosystemet och tillhandahåller 26 miljoner mobil-, bredband- och TV-abonnemang som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att hålla kontakten med allt som är viktigt 24/7/365. Läs mer på www.teliacompany.com/sv