Telia tecknar miljonavtal med fastighetsbolaget HEBA

Telia har tecknat ett 8-årigt avtal med fastighetsbolaget HEBA om att leverera kommunikationstjänster till bolagets fastigheter i Stockholm och Borlänge. Sammanlagt rör det sig om omkring 3 000 bostäder som kommer att erbjudas telefoni, bredband och tv, så kallad Triple Play. Avtalet som också omfattar ett antal kommersiella lokaler, beräknas vara värt över 50 miljoner kronor.

Avtalet innebär att ett modernt fastighetsnät med fiberanslutning till Internet kommer att installeras i samtliga HEBA:s lägenheter i Stockholm och Borlänge. Avtalsperioden sträcker sig över åtta år och avtalet har tagits i konkurrens med bland andra Tele2. Arbetet kommer att påbörjas efter jul- och nyårshelgerna och om allt går enligt planerna så beräknas alla bolagets bostäder vara anslutna vid utgången av 2009.

– Vi genomför just nu en jättesatsning för att ge svenska hushåll och företag nya innovativa tjänster och tillgång till supersnabbt bredband med hastigheter på upp till 100 Mbit/sek. Vi har under året fått flera fastighetsägares och bostadsrättsföreningars förtroende att leverera moderna kommunikationstjänster runt om i landet, vilket är mycket glädjande, säger Mikael Jarmdahl, försäljningschef, fastighetsägaraffären på Telia.

– Moderna kommunikationstjänster och snabbt bredband står högt på önskelistan hos dagens bostadsinnehavare. Vi är därför både stolta och glada att kunna erbjuda våra hyresgäster den möjligheten, säger HEBA Fastighets AB:s vd Lennart Karlsson.