TeliaSonera huvudpartner för Eurovision Song Contest 2013

Tidigare i år stormade Sverige till seger i Baku. Nästa år är TeliaSonera, tillsammans med sina lokala varumärken, stolt huvudpartner till Eurovision Song Contest 2013. Partnerskapet kulminerar den 18 maj när Sverige är värd för den stora finalen i Malmö.

Eurovision Song Contest samlar fler än 100 miljoner tittare i över 40 länder till världens största TV-sända underhållnings evenemang. Underhållning är idag till stora delar en digital upplevelse. TeliaSonera kommer arbeta för att Eurovision Song Contest 2013 ska komma närmare tittarna än någonsin tidigare genom internet och sociala medier.

– Vi har varit samarbetspartner till den svenska deltävlingen under många år. Nu vill vi ta detta ett steg längre genom att se till att hundratals miljoner människor kan vara delaktiga i firandet inför och under den stora finalen i maj, säger Cecilia Edström, Kommunikationsdirektör på TeliaSonera. Som en av Europas ledande operatörer är vi perfekt positionerade att använda vår internationella styrka, lokala kännedom, tekniska kompetens och insikt i människors liv till att göra Eurovision Song Contest 2013 till den mest uppkopplade och personliga digitala upplevelsen någonsin.

TeliaSonera kommer att ge människor över hela världen en fantastisk digital musik och underhållningsupplevelse, baserat på hörnstenarna musik och underhållning.

För mer information, kontakta gärna TeliaSoneras presstjänst: 0771 77 58 30, press@teliasonera.com besök TeliaSonera Newsroom och följ oss på Twitter @TLSN_Media.

TeliaSonera tillhandahåller nätanslutning och telekommunikationstjänster i Norden och Baltikum, på tillväxtmarknaderna i Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. TeliaSonera hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Målet är att bli nummer ett eller två på alla våra marknader genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen, hög kvalitet i näten och en kostnadseffektiv struktur. TeliaSonera är även den ledande europeiska grossistleverantören med ett helägt internationellt carrier-nät. 2011 uppgick omsättningen till 104 miljarder SEK, EBITDA till 36,9 miljarder SEK och vinst per aktie till 4,20 SEK. TeliaSonera är noterat på NASDAQ OMX Stockholm och NASDAQ OMX Helsingfors. Läs mer på www.teliasonera.com.

Taggar: