Tio-i-topp i Telias butiker i juni 2007

– pc-kort i topp och kampen mellan Sony Ericsson och Nokia fortsätter

Försäljningen av trådlöst bredband har tagit rejäl fart i Telias butiker, vilket gör att pc-kort och usb-modem toppar månadens lista. På telefonsidan fortsätter mobiljättarna Sony Ericsson och Nokia att kämpa om kundernas gunst.

På topplistan finns förutom pc-korten, en ny musikmobil från Sony Ericsson och tre 3G-mobiler. Dessutom gör en Samsung-mobil comeback på listan. Sju mobiltelefoner har kamera. Fem telefoner fungerar som e-post- och musikmobiler.

Placering juni Placering maj Modell Anmärkning
1 Ny Pc-kort 3G + PC
2 Ny Usb-modem 3G + PC
3 3 Sony Ericsson K810i SP+K+Mp3+3G+@+TN
4 1 Nokia 1110i
5 4 Sony Ericsson W880i SP+K+Mp3+3G+@+TN
6 2 Nokia N95 SP+K+Mp3+3G+@+TN
7 5 Nokia 5140i SP + K
8 Ny Samsung X510 SP + K
9 Ny Sony Ericsson W610i SP + K + Mp3 + @ + TN
10 8 Sony Ericsson Z710i SP + K + Mp3 + @ + TN

Förklaring till anmärkningsnotering: SP – säljs med förkonfigurerat Telia SurfPort, K – har inbyggd kamera, 3G – klarar både gsm- och 3G-nät, Mp3 – har inbyggd mp3-spelare, @ – har inbyggd
e-postläsare, TN – klarar Telia Navigator, PC – instickskort/usb-modem för dator.

Då det har blivit branschstandard att redovisa försäljningen av pc-kort och usb-modem tillsammans med mobiltelefoner, har Telia valt att göra detsamma. Försäljningsstatistiken baseras på försäljningen i 75 butiker. Telia har Sveriges största butikskedja inom telekommunikation och tillhör dem som säljer flest mobiltelefoner i Sverige.