• Telia Company/

Tio mest nedladdade låtarna från Telia SurfPort – juni 2007 – Ingen sommar utan reggae tycker Telias mobilkunder

”Ingen sommar utan reggae” med Markoolio blir årets sommarplåga när Telias kunder får bestämma. Låten toppar listan över de mest nedladdade låtarna från Telias svenska mobilportal SurfPort under juni. Frida behåller andra platsen med ”Dunka mig gul & blå” medan tredjeplatsen knips av Rihanna som förbereder sig för sämre väder med ”Umbrella”.

– Att ladda ned sin favoritmusik från Telia SurfPort direkt till sin mobil blir allt mer populärt och det är en spännande indikator på vilka låtar och artister som är populära i Sverige just nu, säger Håkan Dahlström, chef för Mobilitetstjänster Sverige på TeliaSonera.

De mest nedladdade låtarna från Telia SurfPort under juni 2007

1 (1)Markoolio Ingen sommar utan reggae SonyBMG
2 (2)Frida Dunka Mig Gul & Blå Warner
3 (7)Rihanna Umbrella (Radio Edit) Universal
4 (3)E-Type True Believer (True Version) Universal
5 (5)Enrique Iglesias Do You Know? (The Ping Pong Song) Universal
6 (NY)Danny Play It for The Girls SonyBMG
7 (NY)Sahara Hotnights Cheek to Cheek Universal
8 (10)MIKA Grace Kelly Universal
9 (NY)Ola Svensson Natalie Universal
10 (NY)Nelly Furtado Say It Right (Radio Edit) Universal

SurfPort är den ledande mobilportalen i Norden och Baltikum med över en miljon unika användare per månad, en ökning med över 60 procent på ett år. Vid Mobilgalan 2006 röstade Tidningen Mobils läsare fram Telia SurfPort som Sveriges bästa mobilportal.