Å&R Carton väljer Telia

Telia har fått förtroendet att leverera data- och säkerhetstjänster till Å&R Carton. Avtalet löper på tre och ett halvt år till ett värde av 11 miljoner kronor.

Å&R Carton är en ledande aktör på den internationella marknaden inom förpackningsindustri för välkända varumärken inom dagligvaror och dryck. Med 18 siter och verksamhet i åtta europeiska länder har Å&R Carton högt ställda krav på effektiva och säkra kommunikationstjänster och har därför valt Telia till ny samarbetspartner.

- Med Telias hjälp bygger vi en framtidssäker kommunikationslösning som kommer både våra medarbetare och våra kunder till del. Vi får nu möjlighet att kommunicera och samarbeta på ett stabilt sätt, säger Jonas Kretz, Group IT Manager på Å&R Carton.

Avtalet omfattar Telias internationella dataplattform Telia DataNet och säkerhetstjänster. Plattformen kan enkelt utvecklas till att omfatta ip-tjänster som video, telefoni och serverdrift.

- Jag är väldigt glad över förtroendet och att vi får möjlighet att stötta Å&R Carton med våra tjänster. Tillsammans gör vi verksamheten både mer effektiv och produktiv, säger Patrik Olsson, försäljningsdirektör, Telia Företagstjänster.

För mer information, kontakta gärna Niklas Henricson, kommunikationschef, TeliaSonera Business Services, tel: 0706 72 50 40