Akelius framtidssäkrar sina bostäder med Telia

Report this content

Akelius, ett av Sveriges största fastighetsbolag, förlänger sitt avtal med Telia. Avtalet ger alla Akelius hyresgäster tillgång till supersnabbt bredband, bredbandstelefoni och kollektiv digital-tv via Telias fibernät. Avtalet löper under 10 år.

Avtalet omfattar omkring 17 000 lägenheter i hela landet och ger hyresgästerna tillgång till bredbandstjänster med hastigheter upp till 1000 megabit per sekund.

– Allt fler prylar i hemmet kopplas upp. Med fiber kan alla i familjen vara uppkopplade samtidigt och till exempel titta på tv, streama film eller spela spel via nätet utan att kvaliteten eller stabiliteten försämras. Det gör det dessutom möjligt att dra nytta av framtidens digitala servicetjänster inom till exempel sjukvård och utbildning. Jag är oerhört glad över samarbetet med Akelius som ger oss möjlighet att ge deras hyresgäster tillgång till framtidens digitala möjligheter, säger Linda Hernström, chef för Telias fiberaffär.

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning på 0771-77 58 30 eller besök vårt nyhetsrum telia.se/media.

Vi är Telia den nya generationens telekomföretag. Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Taggar: