Fånga Eurovision-stjärnornas reaktioner sekunder efter framträdandet

Report this content

Ikväll arrangeras finalen av Eurovision Song Contest i Malmö. Telia har den unika möjligheten att fånga artisternas känslor och reaktioner i samma sekund som de går av scenen. Media och tittare kan ta del av det exklusiva materialet på YouTube-kanalen SuperchargedESC.

Idag är det Eurovision Song Contest feber i Sverige. Miljontals människor runt om i Sverige och Europa kommer ikväll ta del av finalen framför tv:n och via webben. Många är även på plats i Malmö, inte minst ett stort pressuppbåd som bevakar evenemanget.

För många i media är målet att kunna fånga artisternas känslor och reaktioner i samma sekund som de lämnar scenen. Det kommer Telia kunna erbjuda, som är på plats på arenan vid scenen. Allt material kommer laddas upp på YouTube-kanalen SuperchargedESC, som enkelt kan bäddas in på sajter.

TeliaSonera, proud sponsor huvudsponsor till evenemanget och initiativtagare till sajten supercharged.eurovision.tv. På sajten finns allt om Eurovision Song Contest samlat. Här finns unikt material, som intervjuer och livesändningar med artister, samt tweets, bilder, filmer och allt det senaste om tävlingen. Sajten görs möjlig med hjälp av TeliaSoneras internationella nät och tekniska kompetens och allt material är naturligtvis delbart med andra fans över hela Europa.

För mer information, kontakta gärna Telias presstjänst på 0771 77 58 30 eller besök vårt nyhetsrum telia.se/media.

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi är Sveriges kommunikationsmotor och investerar mer än någon annan i nät, tjänster och infrastruktur. Telia var först i världen med att lansera 4G – en innovation som gör det möjligt att surfa mobilt, upp till tio gånger snabbare än förut. Under året bygger vi ut fiber, vdsl och 4G för snabbare bredband till ännu fler svenskar. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com.