Fiberfeber i Flen

Report this content

Telias satsning på fiberbaserat bredband har väckt stort intresse bland invånarna i Flen. Trots att nästan en vecka återstår av Telias kampanj står det redan klart att samtliga hushåll som valt att teckna avtal kommer att få fiber installerat. Det fibernät som ska byggas är ett öppet nät som innebär att varje kund kan välja mellan flera olika tjänsteleverantörers erbjudanden för bredbandstelefoni, digital-TV och bredband.

– Flens kommun ser oerhört positivt på det stora intresset för att ansluta sig till fibernätet. Fiber ger stabila och snabba bredbandsanslutningar, vilket är en förutsättning för att kommunen ska kunna fortsätta sin positiva utveckling som boendeort. Det är även högst väsentligt för de många företag som är verksamma runt om i kommunen, säger Mikael Brandfors, bredbandssamordnare i Flens kommun

– Det är tydligt att det finns ett stort intresse i Flen. Vi ser fram emot att få leverera vår öppna fiberlösning till alla som tecknat avtal, säger Henrik Forssell, försäljningschef på Telia Öppen Fiber.

Kampanjen i Flen fortsätter till den 22 februari 2015. Gå gärna in på www.oppenfiber.se

För mer information, kontakta:

Mikael Brandfors, bredbandssamordnare i Flens kommun, 0768- 73 50 00

Carl Johan Swanson, kommunikationsansvarig Telia Operator 0722- 31 00 54

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com

Taggar: