Filipstad tar ett viktigt steg för att nå den Digitala agendan

Torsdagen den 23 januari genomför Filipstads kommun, Telia Öppen Fiber och Skanova en gemensam pressträff för att berätta om det samverkansavtal som tecknats mellan Filipstad och Telia.

När: torsdagen den 23 januari kl.10.00
Var: Kommunhuset, Hantverksgatan 22 i Filipstad.

På pressträffen redogörs för den breda infrastruktursatsning som nu sker i Filipstad. Det handlar om hur planerna för utbyggnaden av fibernätet ser ut -  höghastighetsbredband med ljusets hastighet – det handlar också om hur planerna ser ut för den offensiva satsning som Telia gör vad gäller 4G utbyggnaden i kommunen. Telia erbjuder den helhet, i form av fiber och 4G, som är viktig för att kunna nå målet med den digitala agendan - att Sverige ska bli bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter.

På pressträffen medverkar bland andra kommunstyrelsens ordförande Per Gruvberger, Thomas Berggren, ansvarig för fiber till kommuner på Telia Öppen Fiber och Christer Åhl, nätplanerare Skanova.

För mer info kontakta:
Sara Virkki Björnberg, Informatör Filipstads kommun, 0590-612 05