• Telia/

I rymden finns inga känslor mest uthyrda filmen i februari - svensk film fortsatt i topp i Sveriges största videobutik

Report this content

I rymden finns inga känslor med bland andra Bill Skarsgård, Martin Wallström och Cecilia Forss i huvudrollerna dominerade stort februari månads uthyrning i Sveriges största videobutik. Filmen hyrdes ut hela tre gånger mer än någon annan film på topplistan.

Svenskarna gillar att hyra film direkt från soffan och under en kylig februari var det inte förvånande att det blev ännu en populär uthyrningsmånad. Förutom I rymden finns inga känslor höll också andra svenska filmer sig framme. På topplistan återfanns Psalm 21 och strax utanför låg Bröderna Karlsson, Puss, För kärleken och årets Guldbaggevinnare, Sebbe.

De mest uthyrda filmerna i Telias videobutik under februari 2011:

1. I rymden finns inga känslor
2. Karate Kid
3. A-team
4. The American
5. Salt
6. Psalm 21
7. Shrek - Nu och för alltid - Svenskt tal
8. Possession
9. The Kids Are All Right
10.Letters to Juliet

Om Telias Videobutik
Telia hyr varje dag ut över 6 000 filmer i videobutiken. Med strax under 420 000 ”uthyrningsställen” över hela landet är Telias videobutik Sveriges största där man hyr film till tv:n med hjälp av fjärrkontrollen. Förra året såg svenskarna totalt över 2 miljoner filmer. I Telias Videobutik finns över 2 500 filmer tillgängliga från stora filmleverantörer som SF och Nordisk Film. Många av filmerna finns tillgängliga i HD-kvalitet. Den hyrda filmen är tillgänglig under 20 timmar och det går då att se den hur många gånger som helst och både snabbspola och pausa. Hyrpriserna ligger mellan 9 och 59 kronor och betalas via den vanliga bredbands- eller tv-fakturan.
Telias videobutik ingår alltid i Telia Digital-tv.

--------------------------------------------------------------------------------------
Telias presstjänst för journalister kan nås på 0771-77 58 30

Telia är ledande inom mobil kommunikation, fast telefoni, datakommunikation och bredband i Sverige. Vi erbjuder också telefoni, bredband och tv i ett paket. Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Telia kan leverera bredband till 95 procent av hushållen i Sverige och har sju år i rad fått pris för Sveriges bästa mobilnät. Företaget har cirka 9.400 anställda i Sverige, egen kundtjänst och ett stort antal butiker i hela landet. Läs mer på www.telia.se Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.se

Taggar: