Net at Once ny tjänsteleverantör i Telias öppna nät

Report this content

Net at Once och Telia Operator Business har tecknat ett rikstäckande avtal som innebär att Net at Once blir ny tjänsteleverantör i Telias öppna fibernät med erbjudande inom bredband och telefoni.

– Att en växande tjänsteleverantör som Net at Once väljer att teckna avtal med oss, visar att produkten Öppen fiber är konkurrenskraftig och något marknaden efterfrågar. Den ger alla operatörer - på lika villkor - tillgång till en automatiserad tjänst med hög kvalitet och med potential att nå stora delar av landet, säger Fredrik Lerigon, chef för Telia Operator Business.

– Som tjänsteleverantör i Telias Öppna nät får vi en stark tillväxtmarknad att jobba mot. Vi kan nu förstärka vår kundstock i de orter där vi redan är etablerade, samt utvidga vår marknad mot privatpersoner och företag, säger Filip Åberg, försäljningschef på Net at Once.

Om Telias fibersatsning
Telia satsar på en omfattande utbyggnad av fiber till hushåll och företag för att ge svenskarna världens snabbaste bredband och för att Sverige ska behålla sin position som världens mest uppkopplade land. Telia planerar att investera 5 miljarder kronor till och med 2014 och levererar, som kommunikationsoperatör (KO), ett helt öppet nät där det är fritt för fastighets- och villaägare att välja tjänster bland de tillgängliga tjänsteleverantörerna.

Om Telia Operator Business
Telia Operator Business är den enhet inom Telia som verkar som neutral kommunikationsoperatör genom att erbjuda fastighetsägare och andra nätägare ett öppet fibernät. Det innebär att flera tjänsteleverantörer ansluts till nätet och konkurrerar på lika villkor. Telia Operator Business ansvarar för drift, underhåll och säkerhet i nätet. För slutkunderna innebär det att de fritt kan välja bredbandstjänster från flera tjänsteleverantörer, varav Telia är en.

För mer information, kontakta gärna Helena de Verdier på 070 551 31 38 eller besök
vårt nyhetsrum nyheter.telia.se.

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi är Sveriges kommunikationsmotor och investerar mer än någon annan i nät, tjänster och infrastruktur. Telia var först i världen med att lansera 4G – en innovation som gör det möjligt att surfa mobilt, upp till tio gånger snabbare än förut. Under året bygger vi ut fiber, vdsl och 4G för snabbare bredband till ännu fler svenskar. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com.

Taggar: