• Telia/

Nu kan invånare i Båstad, Ängelholm, Klippan och Åstorp få tv och bredband från Telia via Bjäre Kraft

Från och med idag den 29 mars, kan över 10 000 hushåll i Båstad, Ängelholm, Klippan och Åstorp med fiber via Bjäre Kraft, få tillgång till Telias tv och bredband.

Det här innebär att ytterligare 10 000 hushåll får möjlighet att beställa Telias tv-tjänst som enligt Svenskt kvalitetsindex har Sveriges nöjdaste tv-kunder.

– Vi tror att kombinationen av en flexibel tv-tjänst och ett snabbt pålitligt bredband är något som kommer att tilltala många, säger Bodil Wigert, ansvarig för Telias bredbandstjänster. Vi är mycket glada för samarbetet med Bjäre Kraft som är ett av få utvalda stadsnät.

Alla hushåll som är anslutna till Bjäre Krafts öppna stadsnät kan beställa Telias bredband och tv-tjänst och välja mellan över 100 kanaler och tusentals inspelade program. I tv-tjänsten ingår även tillgång till Telia Filmbutik med över 5000 titlar samt möjlighet att se på tv och film via dator och mobiltelefon.

– Vi tycker det är mycket roligt att få med Telia som tjänsteleverantör, som på ett utmärkt sätt kompletterar det utbud vi redan har, säger Håkan Eriksson, koncernchef på Bjäre Kraft.

Fakta
Bjäre Kraft är ett energi- och bredbandsföretag som sköter elnätet på Bjäre och har bredbandskunder i kommunerna Båstad, Ängelholm, Klippan och Åstorp

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning på 0771-77 58 30 eller besök vårt nyhetsrum telia.se/media.