• Telia/

Nyårshälsnings-rekord i Telias nät  -     Över 30 miljoner sms/mms-skålade in det nya året

Report this content

På nyårsafton slog svenskarna nytt rekord i att skicka sms och mms. Över 30 miljoner sms och mms skickades i Telias nät under nyårsafton och bedömare på Telia gissar att det elektroniska nyårs-hälsandet i år överträffade antalet fysiska skålar

Nytt rekord

Den 31 december är årets mest sms-intensiva natt. Förra året skickades 26,5 miljoner sms i Telias nät på nyårsafton, men i år överträffades den siffran då totalt 29,6 miljoner sms som tillsammans med upp emot 1 miljon mms förmedlades av Telias kunder. Intensivast i näten var det sista timmen inför 12-slaget då nästan 3,4 miljoner sms tillsammans med upp emot 100.000 mms for genom Telias nät.

-    Över hela året skickar vi ju allt större andel av våra hälsningar och gratulationer skickas via snabbmeddelanden som sms och mms. Nyår är inget undantag och till skillnad från ett nyårskort, får man ju ofta ett glatt svar tillbaka på direkten från vänner och familj, säger Ulrika Steg, chef för Mobilitetstjänster på Telia.

Sms statistik för jul och nyår

Julafton 08         19,8 miljoner sms – Julafton 09 23,7 miljoner sms  - Julafton 2010 24,4 miljoner sms

Nyårsafton 08   24 miljoner sms – Nyårsafton 09  26,5 miljoner sms  -  Nyårsafton 2010  29,6 miljoner sms

Ytterligare information till journalister lämnas av:

TeliaSoneras presstjänst, 070-357 46 29

Telia är ledande inom mobil kommunikation, fast telefoni, datakommunikation och bredband i Sverige. Vi erbjuder också telefoni, bredband och tv i ett paket. Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Telia kan leverera bredband till 95 procent av hushållen i Sverige och har sju år i rad fått pris för Sveriges bästa mobilnät. Företaget har cirka 10 000 anställda i Sverige, egen kundtjänst och ett stort antal butiker i hela landet. Läs mer på www.telia.se Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.se

Taggar: