• Telia/

Oscarsbelönade Hämnden mest uthyrda film i Sveriges största videobutik i mars

Internationellt framgångsrika Hämnden med bland annat Mikael Persbrandt i en av huvudrollerna blev mars månads mest uthyrda film i Sveriges största videobutik*.

Susanne Biers Golden Globe- och Oscars-belönade svensk-danska drama Hämnden går hem även i de svenska tv-sofforna och blev under mars den mest uthyrda filmen i Telias videobutik. Svenskrelaterade filmer tar ytterligare fyra platser på tio i topp-listan och gör svensk film fortsatt mycket populär som on demand-underhållning; Cornelis, I rymden finns i inga känslor, Tusen gånger starkare och Till det som är Vackert.

De mest uthyrda filmerna i Telias videobutik under mars 2011:

1. Hämnden
2. Red
3. Knight and Day
4. Salt
5. Cornelis
6. The American
7. I rymden finns inga känslor
8. Grown Ups
9. Tusen gånger starkare
10. Till det som är vackert

* Om Telias Videobutik
Telia hyr varje dag ut över 6 000 filmer i videobutiken. Med strax under 420 000 ”uthyrningsställen” över hela landet är Telias videobutik Sveriges största där man hyr film till tv:n med hjälp av fjärrkontrollen. Förra året såg svenskarna totalt över 2 miljoner filmer så.
I Telias Videobutik finns över 2 500 filmer tillgängliga från stora filmleverantörer som SF och Nordisk Film. Många av filmerna finns tillgängliga i HD-kvalitet. Den hyrda filmen är tillgänglig under 20 timmar och det går då att se den hur många gånger som helst och både snabbspola och pausa. Hyrpriserna ligger mellan 9 och 59 kronor och betalas via den vanliga bredbands- eller tv-fakturan.
Telias videobutik ingår alltid i Telia Digital-tv.

--------------------------------------------------------------------------------------
Telias presstjänst för journalister kan nås på 0771-77 58 30

Telia är ledande inom mobil kommunikation, fast telefoni, datakommunikation och bredband i Sverige. Vi erbjuder också telefoni, bredband och tv i ett paket. Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Telia kan leverera bredband till 95 procent av hushållen i Sverige och har sju år i rad fått pris för Sveriges bästa mobilnät. Företaget har cirka 9.400 anställda i Sverige, egen kundtjänst och ett stort antal butiker i hela landet. Läs mer på www.telia.se Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.se