• Telia/

Pressträff 6 februari: Häng med på bygget av Sveriges mest uppkopplade sportevenemang - Skid-VM i Falun 2015

Nu har arbetet med att bygga ut och förstärka den digitala infrastrukturen inför skid-VM i Falun startat. Följ med teknikerna bland kablar och switchar på Lugnets skidstadion och se hur arbetet går till. Telia berättar även om den permanenta utbyggnaden av 4G och 3G som sker i Falun och Dalarna och vad det kommer innebära för invånarna.

När: Fredagen den 6 februari kl 13.00
Var: VM-kansliet, Lugnets skidstadion, Falun
Medverkar gör: Malin Frenning, vd Telia Sverige, Kent Lövgren, marknadschef Falun2015 och representanter från Falu Energi&Vatten.

Bygget inför skid-VM i Falun pågår för fullt. Det är inte bara Sveriges största sportevenemang under 2015 – det kommer även vara det mest uppkopplade sportevenemanget någonsin i Sverige.
– Tillsammans med Telia säkrar vi täckningen för våra appar Falun2015 Live Results och Live Arena. Vill vi visa att Sverige ligger i framkant inom digital infrastruktur och sätta en ny standard för uppkopplade idrottsevenemang, säger Sven von Holst, vd Falun2015.

Upplägg
Vi samlas kl.13.00 inne på Lugnets skidstadion tillsammans med representanter för Telia, Falun2015 och Falu Energi&Vatten. Vi berättar om var i Falun vi bygger ut och förstärker nätet och hur 3G och 4G-täckningen kommer att se ut i Falun och Dalarna när vi är klara. Tillsammans följer vi med teknikerna i deras arbete på arenan där det kommer att finnas möjlighet till fotografering.  Bär gärna oömma kläder och rejäla skor.

Eftersom vi kommer att göra ett besök på bygget måste anmälan om deltagande göras i förväg (obligatoriskt). Anmälan görs till Helena de Verdier, kommunikationsansvarig, tel: 0705-51 31 38 eller via mail: helena.de-verdier@teliasonera.com.

För mer information, kontakta:
Helena de Verdier, kommunikationsansvarig Telia, 0705-51 31 38
Katarina Medveczky, kommunikationschef Falun2015, 070-372 01 28

Välkomna!

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com