Samsung Galaxy S III fortfarande storsäljare

Varje månad sammanställer Telia smartphonetoppen, en lista över de tio mest sålda smartphones i Telias kundtjänst, på nätet, och i de fysiska butikerna. Eftersom Telia är en stor återförsäljare av den här typen av mobiltelefoner så ger det en fingervisning om vilka smartphones som är populärast bland svenskarna när de köper nya mobiler. Apples iPhone fortsätter dominera försäljningen i juli med både plats ett (iPhone 4S) och två (iPhone 4) på listan över de tio mest sålda smartphones hos oss på Telia. I juni slog sig nya Samsung Galaxy S III in på en tredjeplats på listan, en placering som den behöll även i juli månads försäljning. För mer information se blogginlägget på Smartare Vardag: http://blogg.telia.se/smartarevardag/2012/08/09/samsung-galaxy-s-iii-fortfarande-tredje-mest-salda-smartphonen/

Eller kontakta Nicholas Rundbom, pressansvarig för mobila tjänster, Telia: 072-511 66 73 eller nicholas.rundbom@teliasonera.com