Småföretagare får personlig rådgivare hos Telia

Telia introducerar nu personlig rådgivare som ska göra det lättare för svenska småföretagare att driva sina verksamheter framåt. Dessutom lanseras nya skräddarsydda erbjudanden för sex olika branscher och yrken, bland annat hantverkare, butiker och nyföretagare.

Bilden finns i högupplöst format

Många företag upplever IT och teknikfrågor som tunga och omständiga. Utvecklingen går snabbt och det är svårt och tidskrävande att hålla sig uppdaterade om nya produkter och lösningar. Samtidigt har många småföretagare saknat en personlig kontakt hos sin operatör som kan hjälpa till med dessa frågor. Det ändrar nu Telia på genom att introducera personliga rådgivare för småföretagare som hjälper kunderna att hitta rätt lösning.

– Digitaliseringen genomsyrar svenskt företagande, oavsett bransch och storlek på bolag. Våra personliga rådgivare kan hjälpa småföretagare navigera tekniken och förstå vilka digitala tjänster som kan hjälpa dem utveckla sina verksamheter, från att tala med hantverkare om vilka mobiler som bäst lämpar sig för byggarbetsplatsen till att utrusta affärsresenärer med rätt tjänster och tillbehör för att kunna jobba på resande fot, berättar Patrik Granström, chef för små- och medelstora företag på Telia.

Telias personliga rådgivare finns tillgängliga 8-17 på vardagar för kunden men tar även en proaktiv kontakt, minst en gång i halvåret, för att se över hur kundernas nuvarande lösning fungerar och säkerställa deras framtida behov. Företagskunder kan välja om de vill ha en personlig rådgivare via telefon och mejl eller i en Telia-butik.

Bilden finns i högupplöst format

Skräddarsydda erbjudanden

I ett ytterligare steg för att göra det lättare för småföretagare att driva sina verksamheter framåt så lanserar Telia skräddarsydda erbjudanden till sex olika branscher och yrken: hantverkare, säljare, konsulter, affärsresenärer, nyföretagare samt butiker och restauranger.

För mer information, kontakta gärna nicholas.rundbom@teliasonera.com, 072-5116673 eller besök vårt nyhetsrum telia.se/media.

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com