• Telia/

Solna först i Sverige med Telias superbredband - Bostadsrättsföreningen Entitan in i 1000 Mbits-klubben

Report this content

Brf Entitan i Solna tar i dag steget in i framtiden. Som första förening i Sverige kommer de boende att kunna teckna avtal om Telias superbredband med svindlande hastigheter på upp till 1000 Mbit/sekund.

Under hösten har Telia installerat ett modernt fastighetsnät med fiberanslutning till Internet i föreningens 213 lägenheter. Bostadsinnehavarna kommer nu att få möjligheten att beställa bredband med hastigheter på upp till 1000 Mbit/s, digital-tv och ip-telefoni. I digital-tv:n finns också en modern Video-On-Demand-funktion med den senaste tekniken och möjlighet att hyra tusentals filmer från Sveriges största nätbaserade videobutik.

– Behovet av bandbredd verkar vara i stort sett omättligt. Bostadsrättsföreningen Entitan blir nu först med att träda in i den exklusiva 1000 Mbits-klubben - och de kommer att följas av många fler, säger Stefan Trampus, chef för Bredbandstjänster Telia.

– Vår ambition är att ge medlemmarna ett boende i absolut toppklass. Därför är det extra roligt att vi nu blivit först i landet med Telias supersnabba bredband . Det känns som vi verkligen säkrat vår förening inför framtiden, säger Daniel Pettersson, ordförande i Brf Entitans styrelse.

Sveriges bästa bredband
Med Telia får svenskarna tillgång till de snabbaste och mest omfattande bredbandsnäten för att kunna använda sina tjänster på bästa sätt, oavsett tid och plats. I december 2009 blev Telia först i världen med att lansera världens snabbaste mobila bredband, 4G. Utbyggnaden av 4G-nätet pågår, och under 2010 kommer kunder på 28 orter runt om i Sverige att kunna dra nytta av de möjligheter 4G ger. Under 2011 är planen att 4G-nätet ska täcka 228 orter. Telia har dessutom över 4300 surfzoner med wlan runt om i Sverige. För att ge svenskarna snabbare fast bredband uppgraderar även Telia tekniken med bredband via telejacket. 2010 utgör startskottet för satsningen för att ge svenska hushåll och företag supersnabb uppkoppling via fiberbaserade bredbandsnät med hastigheter på upp till 1000 Mbit/sek.

--------------------------------------------------------------------------------------
Telias presstjänst för journalister kan nås på 0771-77 58 30

Telia är ledande inom mobil kommunikation, fast telefoni, datakommunikation och bredband i Sverige. Vi erbjuder också telefoni, bredband och tv i ett paket. Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Telia kan leverera bredband till 95 procent av hushållen i Sverige och har sju år i rad fått pris för Sveriges bästa mobilnät. Företaget har cirka 10 000 anställda i Sverige, egen kundtjänst och ett stort antal butiker i hela landet. Läs mer på www.telia.se Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.se

Taggar: