Större och snabbare surfmöjligheter i mobilen

Surfvänliga mobiler som iPhone har blivit en del av vardagen. Telia förbättrar därför de existerande mobilsurfabonnemangen och erbjuder högre hastigheter och större inkluderad datamängd för att möta efterfrågan på accessism.

Datatrafiken i mobilnäten har exploderat. För att möta kundernas krav på högre överföringshastigheter och större datamängder uppgraderar därför Telia nu sina Mobilsurf-abonnemang för enklare surfning i mobilen. Exempelvis kommer de som idag har Mobilsurf Alltid att få 1 GB istället för 0,5 GB och de som idag har Mobilsurf Extra kommer att få 10 GB istället för 5 GB och 10 Mbit/s istället för 6 Mbit/s.

- Surfvänliga mobiler och populära tjänster som Facebook och Youtube finns idag tillgängliga direkt i mobilernas menyer. Att surfa med mobilen har blivit lika enkelt och naturligt som att bläddra i adressboken, säger Ulrika Steg, chef för mobila konsumentaffären på Telia

Mobilsurfportföljen består av följande abonnemang; Mobilsurf Bas, Mobilsurf, Mobilsurf Extra och Mobilsurf Extra+. Priserna varierar från 9 kronor/dygn till 199 kr/månad. För kompletta villkor, se privat  www.Telia.se/mobilsurf  respektive för företag www.Telia.se/foretag

De fyra nya mobilsurfabonnemangen motsvarar olika användarbehov. De billigare abonnemangen passar de som kollar nyheterna, använder appar som drar en del data, Facebookar och kanske mailar lite då och då i mobilen. De dyrare abonnemangen passar de som mobilsurfar dagligen, gärna lyssnar på Spotify online, kollar mailen på daglig basis, tittar en del på SVT Play och Youtube och lever en stor del av dagen uppkopplad med mobilen. IP-telefoni och delning och nerladdning av filer ingår inte i Mobilsurf Bas, Mobilsurf och Mobilsurf Extra.

För de som enbart vill surfa via datorn finns mobilt bredband.  Även här finns olika abonnemang för olika behov, se privat www.Telia.se/mobiltbredband respektive för företag www.Telia.se/foretag

--------------------------------------------------------------------------------------
Telias presstjänst för journalister kan nås på 0771-77 58 30

Telia är ledande inom mobil kommunikation, fast telefoni, datakommunikation och bredband i Sverige. Vi erbjuder också telefoni, bredband och tv i ett paket. Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Telia kan leverera bredband till 95 procent av hushållen i Sverige och har sju år i rad fått pris för Sveriges bästa mobilnät. Företaget har cirka 10 000 anställda i Sverige, egen kundtjänst och ett stort antal butiker i hela landet. Läs mer på www.telia.se Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.se