• Telia/

Telia är Sveriges bästa företag inom telekom och bredband - enligt svenska folket

Vid kvällens gala på Nalen i Stockholm fick Telia ta emot priset för bästa företag inom området telekom och bredband. Bakom priset står Schibstedägda Minimeda som med hjälp av företaget Reflect undersökt 256 företag inom 27 olika branscher. Telia hamnar också i topp totalt sett på hela listan och kammar hem femteplatsen.

-Vi lever i en enormt transparent värld och företag måste göra bra saker för att lyckas. Vi ville helt enkelt undersöka hur det ser ut och vad svenska folket tycker om olika företag, säger Daniel Wägerth, Co-Founder och Senior Branding Advisor på Schibsted.

Svenskar i hela landet har fått svara på frågor inom områden som kvalitet, service, transparens, information, miljöansvar, innovationskraft, pålitlighet och hur mycket man gillar olika företag. Detta har sedan vägts samman till ett index.

- Vi är naturligtvis enormt glada och hedrade över utmärkelsen. Det här visar att vi är på helt rätt väg. Förra året satte vi rekord i fiberutbyggnaden med över 150 000 nya uppkopplade hushåll. I år  ökar vi takten ännu mer. Allt för att bli så bra som möjligt för våra kunder så att fler får tillgång till digitaliseringens alla otroliga möjligheter, säger Anders Tillander, chef för Telias fiberaffär.

Läs mer på Sverigesbästa företag.se

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning på 0771-77 58 30 eller besök vårt nyhetsrum telia.se/media.

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com