Telia bjuder företag på telemöte i vulkanaskans skugga

En extrem situation har uppstått efter det isländska vulkanutbrottet som stängt hela det svenska luftrummet och tvingat tusentals företagare att ställa in sina fysiska möten. Därför bjuder Telia på taxan för telemöten i dag den 16 april mellan 8.00 till 24.00.

- Vulkanutbrottet på Island har skapat en helt unik situation i norra Europa och vi vill göra det vi kan för att underlätta företagens kommunikation i en svår situation, säger Stefan Trampus, chef för Bredbandsstjänster på Telia. De tjänster som Telia bjuder på under dagen är Telemöte Direkt, som gör det möjligt för deltagare att mötas i en gemensam telefonkonferens och Telemöte Webb, som även gör det möjligt att visa dokument och bilder i mötesdeltagarnas datorer. Befintliga kunder använder tjänsterna som vanligt, enda skillnaden är att inga avgifter för Telemöte debiteras under tiden 08.00 till 24.00 den 16 april 2010. Nya kunder kan antingen gå in på www.telia.se/telemote och beställa Telemöte Direkt senast två timmar innan mötet, mellan 08.00 och 16.30, eller ringa kundtjänst på telefon 020-0015. De som ringer in till Telemöte betalar som vanligt gällande teletaxa.