Telia bjuder in till ”Telia 4th of July” på Instagram

Report this content

Telia bjuder in till fototävling på Instagram för svenska resenärer i USA under den amerikanska nationaldagen. Onsdagen den 4 juli kommer USA traditionsenligt att koka över av patriotism då landet firar sin nationaldag. Men den 4 juli är inte bara en angelägenhet för amerikaner utan något som också lockar många utlänningar att resa till landet för att ta del av festligheterna. Uppskattningsvis kommer ca 30 000 turistande svenskar att befinna sig i USA under juli i år och för dessa bjuder nu Telia in till fototävlingen ”Telia 4th of July”. Uppgiften är att under nationaldagsfirandets 27 timmar kust till kust fånga den 4 juli på bild. Den som lyckas bäst och vars bild får flest röster vinner en smartphone Samsung Galaxy SIII.

USA är ett av svenskarnas mest populära resmål, inte minst i år då många förväntas vara där i samband med det amerikanska presidentvalet i november. En dag på året som många svenskar vill uppleva under sin USA-semester är den 4 juli – landets nationaldag. Populära aktiviteter att delta i under den 4 juli är bland parader, gatufester, konserter och fyrverkerier. Kanske kommer det vara någon av de här aktiviteterna som fångas på vinnarbilden tas i Telias fototävling ”Telia 4th of July”.

Under hela dygnet den 4 juli uppmuntrar Telia svenska turister i USA att fånga nationaldagsfirandet med hjälp av foto-appen Instagram. Kriterierna för att vara med i Telias fototävling är att bilden ska vara tagen i USA, under nationaldagens totalt 27 timmar (beroende på tidszon) och att bilden hashtaggas i Instagram med #Telia4thofJuly. Samtliga bilder som uppfyller kraven läggs upp på Telias Facebook-sida där vem som helst kan rösta på sin favoritbild. Den bild som lyckas fånga det amerikanska nationaldagsfirandet bäst och får flest röster vinner en Samsung Galaxy SIII.

– USA är en av svenskarnas populäraste resmål och den 18 juni lanserade vi vårt Surf Abroad erbjudande i Nordamerika, något som nu gör det enkelt och billigt för alla våra kunder att ta med sitt surfbeteende över Atlanten. Vi vet att många svenskar vill dokumentera och sprida sina reseupplevelser. Med fototävlingen hoppas vi kunna uppmuntra svenska turister i USA att fortsätta använda sina favorit-appar i sin smartphone eller dator med mobilt bredband och dela med sig av sina upplevelser till vänner och familj i Sverige, säger Rune Pedersen, konsumentchef för mobilitetstjänster på Telia.

Instagram är en gratis mobilapplikation för fotodelning i vilken användaren kan ta bilder, lägga på ett valfritt filter och därefter dela med sig av bilderna till sina Instragram-vänner och till andra sociala medier som Facebook, Twitter och Flickr. Applikationen finns både till operativsystemet IOS i Apple-produkterna iPhone, iPad och iPod Touch samt till Android-baserade smartphones och surfplattor. Instagram ägs sedan i april 2012 av Facebook och har uppskattningsvis 50 miljoner användare världen över.

Surf Abroad USA

Telia Surf Abroad gäller USA, Kanada, Puerto Rico och Amerikanska Jungfruöarna. Från den 18 juni kan Telias privatkunder i Nordamerika surfa till en kostnad på max 69 kr per dygn, upp till 20 Mb. När kunden förbrukat den förbestämda mängden data stängs möjligheten att surfa av. Kunden kan då välja att köpa till ytterligare 20 Mb för 69 kr och fortsätta. För de privatkunder som vill surfa via datorn med mobilt bredband är priset 129 kr per dygn för 50 Mb data. Surf Abroad finns även för företagsabonnemang. Vänligen besök www.telia.se/foretag/

Länk till tävlingen: http://www.facebook.com/teliasverige/app_118096241666995 och http://www.facebook.com/teliamax25/app_118096241666995

Privatkunder:

För mer information om Surf Abroad för surf via mobiltelefon:

För mer information om Surf Abroad för surf via mobilt bredband:

Företag:

För mer information om Surf Abroad för surf via mobiltelefon:

För mer information om Surf Abroad för surf via mobilt bredband:

För mer information vänligen kontakta Nicholas Rundbom, ansvarig för externkommunikation på mobilitetstjänster, Telia:

E-post: nicholas.rundbom@teliasonera.com

Eller besök vårt nyhetsrum nyheter.telia.se.

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi är Sveriges kommunikationsmotor och investerar mer än någon annan i nät, tjänster och infrastruktur. Telia var först i världen med att lansera 4G – en innovation som gör det möjligt att surfa mobilt, upp till tio gånger snabbare än förut. Under året bygger vi ut fiber, vdsl och 4G för snabbare bredband till ännu fler svenskar. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com.

Taggar: