Telia bjuder på trådlöst internet under kärleksfestivalen

Under tiden 6-19 juni förvandlas Stockholm till en enda stort kärleksfest under parollen ”LOVE Stockholm 2010”. Festen kulminerar den 19:e juni med det kungliga bröllopet. Telia vill bidra till feststämningen genom att bjuda allmänheten på fri trådlöst internetuppkoppling från några av stans vackraste utsiktspunkter.

Hundratusentals människor kommer att röra sig i huvudstaden veckorna före det kungliga bröllopet. Både stockholmare och hitresta kommer att göra stan till en enda stor festplats. Många av dem har med sig sin dator eller kanske sin iPhone. Nu finns det möjlighet att blogga, twittra, e-maila, googla och internetsurfa från några av sommar-stockholm vackraste utsiktspunkter - helt fritt. Från den 6:e till den 19:e juni är det helt fritt att koppla upp sig på fem av de officiella ”festplatserna” som Stockholms stad kommer att ha under festivalen ”LOVE Stockholm 2010”.

Platserna där det kommer att vara fritt att koppla upp sig:
- Kungsträdgården
- Karl den XII:s torg
- Slottsbacken, nedanför slottet
- Galärvarvet, mellan Vasavarvet och Junibacken på Djurgården
- Batteriparken, nedanför Skeppsholmskyrkan på Skeppsholmen

Så här gör man för att surfa fritt:

1. Sök trådlösa nätverk på din dator eller smartphone

2. Välj anslut när du hittat nätverket ”LOVE2010”

3. Nu kommer du till en inloggningssida. Där finns en knapp: ”LOVE2010”.

4. Klicka på den – du blir nu inloggad.

5. Surfa, maila, blogga och twittra så mycket du orkar J

TeliaSonera har ingått ett samarbete med Stockholm Stad inom ramen för festivalen ”LOVE Stockholm 2010”. Samarbetet innebär förutom fri trådlös internetuppkoppling att TeliaSonera förser det officiella presscentret med internetkommunikation och mobilt bredband/4G.

Bilagor: kartskiss och utsiktsbilder

--------------------------------------------------------------------------------------
Telias presstjänst för journalister kan nås på 0771-77 58 30

Telia är ledande inom mobil kommunikation, fast telefoni, datakommunikation och bredband i Sverige. Vi erbjuder också telefoni, bredband och tv i ett paket. Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Telia kan leverera bredband till 95 procent av hushållen i Sverige och har sju år i rad fått pris för Sveriges bästa mobilnät. Företaget har cirka 10 000 anställda i Sverige, egen kundtjänst och ett stort antal butiker i hela landet. Läs mer på www.telia.se Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.se