Telia fortsätter samarbetet med TV4 kring Position X

Report this content

Telia fortsätter samarbetet med TV4 kring Position X Telia fortsätter det strategiska samarbetet som tidigare inletts med TV4, med aktiviteter kring det nya programmet Position X. Position Xtra är exklusiva direktsändningar som kommer visas på comhem.se och Mediteve så att tittarna kan följa jakten både på webben och på tv. Telias mobila positioneringstjänst kommer att lokalisera programmets rymmare och spanare. Programmet startar 16 augusti och leds av Martin Timell. Programidén går ut på att spanare jagar rymmare genom Sverige. Efter ordinarie programtid kommer exklusiva program, Position Xtra, att visas på webben via comhem.se, på tv via Mediteve samt även på tv4.se. Det blir en direktsänd extra halvtimme direkt från Studio 1 i Stockholm. Position Xtras programledare Paul Tilly kommer visa klipp som inte tidigare visats i tv samt intervjuer med alla medverkande i programmet. Tittarna kommer, som alltid på Mediteve, att via sms kunna diskutera med varandra och ställa frågor till rymmarna, spanarna och Martin Timell. Sändningarna på comhem.se startar den 20 augusti. - Det är roligt att vi nu kan köra igång samarbetet kring programmet Position X. Våra kunder kommer nu att få exklusivt programinnehåll både via webben och tv. Det här är bara början på vad vi kommer erbjuda inom underhållning framöver, säger Indra Åsander, chef för Telia affärsområde Internet Services. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Janna Olenius, PR-ansvarig Telia Internet Services, tel: 020-77 58 30 Telia är Nordens ledande kommunikationsföretag. Under det senaste året har vi renodlat koncernen för att fokusera på kärnaffärerna och öka företagets flexibilitet. Våra fyra kärnverksamheter är: Mobil kommunikation, bredband och Internet, fasta nät samt internationell carrierverksamhet. Telia är noterat på Stockholmsbörsen. Omsättning jan- jun 2002 var 28 231 MSEK (27 795) och antalet anställda 16 561 (22 468). Omsättning 2001 var 57 196 MSEK och antalet anställda 17 149. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00840/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00840/wkr0002.pdf