• Telia/

Telia går in med hela sitt tjänsteutbud  i Karlskronas Stadsnät från Affärsverken

Report this content

Telia och Affärsverken har tecknat ett utökat avtal om leverans av internet, telefoni och tv-tjänster i Karlskrona. Avtalet innebär att över 14 000 hushåll anslutna till Karlskronas Stadsnät från Affärsverken redan den 4 januari kan beställa Telias tv-tjänst och högre internetkapaciteter än tidigare.

Telia erbjuder sedan tidigare bredband i Karlskronas Stadsnät från Affärsverken. Nu utökas erbjudandet till att omfatta tv och telefoni samt högre kapaciteter på internet. Alla hushåll som är anslutna till det öppna stadsnätet från Affärsverken i Karlskrona kan beställa Telias tv-tjänst och välja mellan över 100 kanaler och tusentals inspelade program. I tjänsten ingår även tillgång till Telia Filmbutik med över 5000 titlar samt möjlighet att se på tv och film via dator och mobiltelefon.

Telias tv-tjänst fortsätter att växa och vid årskiften 2014-2015 hade nästan 700 000 kunder tjänsten. Nu får potentiellt över 14 000 hushåll i Karlskrona möjligheten att skaffa Sveriges snabbast växande tv-tjänst.

– Vi tror att kombinationen av en flexibel tv-tjänst och ett snabbt pålitligt bredband är något som kommer att tilltala många, säger Stefan Borgqvist, ansvarig för Telias tv-tjänst. Vi är mycket glada att nu kunna gå i mål med Affärsverken som ett utvalt stadsnät vilket över tid visat hög kvalité och gott samarbete.

– Vi vet att kunderna värdesätter valfrihet, enkelhet och kvalité till bra priser, säger Björn Sernhed,Tjänsteleverantörsansvarig på Affärsverken, Stadsnät. Tilläggsavtalet med Telia innebär en mycket bra fortsättning på samarbetet att erbjuda stadsnätets anslutna kunder tillgång till ett ännu större utbud av tjänster från en stor och välrenommerad aktör.

För mer information, kontakta gärna Telias presstjänst på 0771-77 58 30 eller besök vårt nyhetsrum telia.se/media.

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com

Taggar: