Telia lanserar ett mobilabonnemang för konsumenternas alla prylar

Report this content

Nya Telia Mobil Komplett är ett enda mobilabonnemang för konsumenternas alla prylar och passar såväl enskilda mobilanvändare som familjer. Det går att ansluta alla sina prylar till abonnemanget som har en gemensam surfpott och en mobilräkning. Kunderna kan ringa, sms:a och mms:a obegränsat till fast pris och de kan surfa i Telias höghastighetsnät 4G, som det nu miljardsatsas på.

Många tycker det är krångligt att välja mobilabonnemang. Kunderna har haft svårt att förstå och jämföra olika abonnemangstyper och prisplaner.

- Nu tar vi krafttag och rensar upp i vår produktportfölj genom att lansera ett enda mobilabonnemang för konsumenternas alla prylar. De kan ringa och messa obegränsat till fast pris, de får en gemensam surfpott och en mobilräkning. Det blir helt enkelt lättare för kunderna att välja ett prisvärt erbjudande som passar just deras behov, säger Rune Pedersen, chef för konsumentaffären på Telias mobila verksamhet i Sverige.

4G ingår

Det lanseras en strid ström av nya appar, som kräver alltmer av mobilnäten. Därför har alla prylar som ansluts till abonnemanget möjligheten att surfa i Telias 4G-nät, som när det är klart kommer täcka mer än 90 procent av Sveriges yta och 99 procent av befolkningen. Det finns heller ingen begränsning i abonnemanget vad gäller hastighet, kunderna kan surfa i maxhastighet*.

Surfa smartare

Det går att ansluta upp till sju prylar till abonnemanget. Genom att abonnemangets gemensamma surfpott delas mellan prylarna så kan kunderna använda potten på ett smartare sätt.

* Hastigheten har att göra med täckning /kapacitet i nätet där kunden är uppkopplad samt vilken terminal (t.ex. mobil, surfplatta) som används.

** Surfpotten kan justeras upp från en månad till en annan. Under månaden kan kunderna köpa till mer data via sms (69 kr/GB)

*** Surfanslutningar = surfplattor, routrar och andra prylar med SIM-kort för surf i mobilnätet. Mobilanslutningar = mobiltelefoner.

För mer information, kontakta nicholas.rundbom@teliasonera.com, 072-5116673 eller besök Telias nyhetsrum telia.se/media

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi är Sveriges kommunikationsmotor och investerar mer än någon annan i nät, tjänster och infrastruktur. Telia var först i världen med att lansera 4G – en innovation som gör det möjligt att surfa mobilt, upp till tio gånger snabbare än förut. Under året bygger vi ut fiber, vdsl och 4G för snabbare bredband till ännu fler svenskar. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com.

Taggar: