Telia lanserar ny roamingtjänst för grannlandspendlaren

Nu blir det enklare för Telias kunder att hålla koll på kostnaderna när de besöker grannländerna Norge, Danmark och Finland. Med den nya tilläggstjänsten Grannland ringer, sms:ar, mms:ar och surfar kunderna till samma pris som hemma i Sverige.

Tjänsten är framtagen för att ge kunder som ofta reser till Sveriges grannländer, eller som bor och jobbar nära gränsen, bättre kostnadskontroll. Till ett fast pris på 39 kr per månad får kunderna full frihet att ringa, skicka sms och surfa till samma pris som hemma med samma innehåll som i sitt Telia-abonnemang.

– När mobilen byter från svenskt nät till grannlandets nät forsätter du precis som om du fortfarande vore hemma. Det inkluderar samtal både till och från mobilen. För kunder som jobbpendlar, till exempel mellan Malmö och Köpenhamn, innebär ett fast pris att de slipper fundera på roamingkostnaderna. Tjänsten ger även extra bra kostnadskontroll för kunder som bor vid gränsen, där mobilerna lätt byter nät då det nu inte kommer påverka kostnaden för våra kunder, säger Sara Laurell, chef för konsumentmarknaden på Telia.

Flexibelt och enkelt
Med ett fast pris på 39 kr per månad ringer, sms:ar/mms:ar och surfar kunderna till samma pris och villkor som i Sverige och slipper alltså utlanstaxan. Tjänsten gäller i Norge, Danmark och Finland. Grannland är en prenumerationstjänst och kan avslutas 30 dagar efter tecknandet, utan uppsägningstid. För att beställa tjänsten behöver kunden ha något av Telias mobilabonnemang.

Beställningen görs via sms eller på Mina Sidor. Läs mer på www.telia.se/grannland.

För mer information, kontakta gärna Helena de Verdier på 0705 51 31 38 eller besök Telias nyhetsrum telia.se/media

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com