Telia lanserar roamingtjänst för företag som reser i grannländerna

Nu blir det ännu enklare för företagskunder som rör sig och gör affärer i Norden och Baltikum. Idag lanseras roamingtjänsten Grannland Företag som är en tilläggstjänst för mobilabonnemang. Det innebär att kunderna ringer, sms:ar, mms:ar och surfar till samma pris som hemma i Sverige.

Tjänsten är framtagen för att ge företagskunder som ofta reser och arbetar i Norden och Baltikum full kostnadskontroll. Till ett fast pris på 49 kr per månad ringer, messar och surfar kunden till samma pris som hemma, med samma innehåll och surfmängd som i sitt jobbmobilabonnemang.

– När mobilen byter från svenskt nät till ett nät i något av våra grannländer, fortsätter du precis som om du fortfarande var hemma. Det inkluderar samtal både till och från mobilen och du tar med dig den surf du har hemma. För företagskunder som ofta reser i Norden och Baltikum, innebär ett fast pris att de får total kostnadskontroll och kan fortsätta kommunicera som vanligt, säger Mats Hellman, ansvarig för Telias företagslösningar.

Flexibelt och enkelt
Med ett fast pris på 49 kr per månad ringer, sms:ar/mms:ar och surfar kunderna till samma pris och villkor som i Sverige och slipper alltså utlandstaxan. Tjänsten gäller i Danmark, Finland, Norge, Island, Estland, Lettland och Litauen. Grannland Företag är en prenumerationstjänst och tecknas på minst 30 dagar, därefter är det ingen uppsägningstid. Tjänsten är giltig för merparten av Telias företagsabonnemang.

• Pris per minut/sms/mms styrs av aktuellt pris i Sverige på Telia Jobbmobil.
• Man tar med sig den surfmängd man har i sitt befintliga abonnemang.
• För internprislösningar kommer samtal internt att debiteras som ett externsamtal.
•¨För växeltjänster som t ex Office Extension gäller de samtalspriser som styr den trafik som inte går via växeln.

Beställningen görs via sms med text Grannland ftg till nummer 4466 eller på Mina Sidor. Läs mer på telia.se/grannlandforetag

Om du är journalist och har frågor, kontakta helena.de-verdier@teliasonera.com, 0705 51 31 38 eller besök Telias nyhetsrum telia.se/media

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com